tisdag 5 juni 2012

Lina & Kitty 2012-06-02 i sin utbildning

Denna dag var fruktansvärd, regnet & vinden piskade oss hur vi än vände oss. Här hade vi laddat för att kunna följa Lina & Kitty på deras räddningstjänst utbildning. (Måste bara säga att jag har varit med om liknande väder en gång tidigare när det gäller att följa hundar o det var i Gävle för några år sedan...) Men denna dag var ändå något värre. Hade lämnat Boss & Dimma hos goa familjen Holmström för att jag skulle kunna tillbringa en hel dag med Lina, Kitty och övriga i gänget. Jag hade laddat kameran för att jag skulle kunna ta coola bilder på site... i Rosersberg... men det sket sig till 100%. Måste erkänna att jag flydde fältet efter ca 3,5 timmar... blöt, frussen och jävlig... Fast bildkvaliten inte var så bra så måste jag lägga ut så mycket bilder som möjligt för att jag tycker det finns en sån härlig energi bode hos Lina, Kitty & alla andra delatgare så som figgen som figurerar på några enstaka bilder här :0)


Här iaf bilder från dagen:


Kitty ut på sitt första uppdrag...

Hmm, vars har du varit matte... det luktar gött om dina händer :0)

Här börjar Kitty söka efter en figurant.





Känns nästan som att hon spårar... men det e juh inte så konstigt eftersom vi alla har passerat denna väg och framförallt så ligger vinden på så att figgens doft har säkerligen spridit sig.


Men nu så.. nu e näsan låst på figgen...

Passa dig för här kommer puss gurkan :0)

Ohhh matte min... kolla vad jag hitta... nu skall vi rädda en stackare som jag pussat sönder :0)









Belöning i tub... det gillar Kitty puss gurkan :0)

Men nu matte måste vi rädda figgen :0)




Ursäkta bild kvaliten.. men kolla in Linas nöjda & glada min :0)



  
Kitty på väg till uppdrag no:2


Undra vad Lina säger... sök... leta???

Kitty har redan låst fast sitt mål..


Här finns något..

helt säkert...

på riktigt...

hmmm du e där...

hur skall jag kunna pussa dig då?...

kom igen då.. bara en puss... :0)

hallåååå..


nähä.. då får jag väl ta min rulle...

och springa till min matte...





blir juh belönad här oxå, med den goa tuben :0)

Men nu skall vi hjälpa figgen som jag hittade...






Typiskt att det blev skit väder men det kanske finns fler tillfällen då man kan följa dessa underbara människor och hundar. Tack till alla och framförallt till Lina & Kitty. Hejar på er i vått och torrt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar