tisdag 15 maj 2012

Brukslydnad första kursdagen..

Jahapp... nu kommer jag helt plötsligt ihåg hur det var att träna Dimma då hon var valp...
Dagens träning var som att återvända till helvetet.

Nu behöver jag verkligen en massa pepp för att orka plocka ihop mig och ner henne igen...
Fröken lever i sin egen värld och jag måste hitta en väg så att jag kan plocka ner henne på ett bra sätt som inte förstör allt vi byggt upp.

Med facit i hand borde jag bara ha sagt nej till all träning för hennes del och så hade hon fått ligga där passiv och se alla andra hundar träna.

Så vad har vi lärt oss.. joo.. att jag skall kunna släppa all frustration ur kroppen innan jag ens tänker träning med denna virvelvind och framöver kan jag tänka på en rolig grej som min instruktör talade om för mig "helt utanför hundvärlden ifs" men det fick mig börja och skratta och kände att min ilska rann av och vi kunde göra några övningar till. Men jag lovar er... varje gång jag blir frustrerad så kommer jag att tänka på denna roliga historia :0)

Nu natti för idag, imorgon är en ny dag...

1 kommentar:

  1. Låter iofs som en god kunskap att ta med sig, även om inlärningen hos dig kanske inte var så glädjefylld.

    SvaraRadera